Adresonderzoek aanvragen

Staat er iemand op uw adres ingeschreven die daar niet (meer) woont? Dan kunt u bij de gemeente een adresonderzoek aanvragen. De gemeente start dan een onderzoek en probeert erachter te komen waar deze persoon nu woont of logeert.

De gemeente mag wettelijk gezien de persoon niet van uw adres uitschrijven. Dat kan alleen als de betrokkene zelf aangifte doet van adreswijziging. Of nadat de gemeente na het onderzoek weet wat het (nieuwe) adres van die persoon is. Een adresonderzoek is grondig, en kan enkele maanden in beslag nemen.

Aanvragen adresonderzoek

Hoe werkt het?
  • Stuur het aanvraagformulier naar de gemeente Montfoort. Het postadres is: afdeling Burgerzaken, Postbus 41, 3417 ZG Montfoort;
  • Stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee;
  • Vul de gegevens in van de persoon die staat ingeschreven op uw adres, maar hier niet woont;
  • Vermeld de plaats waar deze persoon mogelijk woont of logeert.
Post retourneren
Op basis van uw verklaring maakt de gemeente een aantekening in de Basis Registratie Personen (BRP). Daarin staat dat het adres van de door u opgegeven persoon in onderzoek is. Dan kan het nog steeds gebeuren dat u post ontvangt die voor die persoon bedoeld is. Deze post kunt u terug sturen naar de afzender. Hiermee geeft u aan dat de persoon niet meer woonachtig is op uw adres.