Uittreksel persoonsgegevens BRP

Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u in de gemeente Montfoort bent ingeschreven. Op het uittreksel staat standaard uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats.

U kunt een uittreksel basisregistratie personen aanvragen voor:

  • uzelf
  • uw kind dat jonger is dan 16 jaar en op hetzelfde adres woont als u

Direct aanvragen

Geef in het digitale aanvraagformulier aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt. Er zijn namelijk meerdere soorten uittreksels. Hierop staan verschillende gegevens. Hebt u een uittreksel nodig voor een buitenlandse instantie? Dan kunt u een uittreksel in meerdere talen krijgen.

Hoe werkt het?

Digitaal

  • Vul het aanvraagformulier digitaal in. Gebruik uw DigiD om in te loggen;
  • U rekent direct af bij de aanvraag;
  • U ontvangt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post.

Op afspraak

  • Maak een afspraak;
    Neem een geldig legitimatiebewijs mee;
    Doet u de aanvraag voor iemand anders? Neem een ingevuld machtigingsformulier en kopie van zijn of haar identiteitsbewijs mee;
    U krijgt het uittreksel direct mee. 

Schriftelijke aanvraag

  • Stuur uw verzoek naar de gemeente Montfoort. Het postadres is: afdeling Burgerzaken, Postbus 41, 3417 ZG Montfoort. Stuur ook een kopie van uw legitimatiebewijs mee;
  • Zet in uw verzoek uw handtekening;
  • U ontvangt afschrift binnen 5 werkdagen per post;
  • U ontvangt een factuur.
Kosten

Het in behandeling nemen van uw aanvraag kost €11,20. U ontvangt géén geld terug als blijkt dat u niet in de gemeente Montfoort ingeschreven staat.  

Termijn

De gemeente stuurt uw uittreksel BRP binnen 5 werkdagen naar u op. Heeft u het eerder nodig? Maak dan een afspraak. U krijgt het dan meteen mee.